Dixit

dixitGRA

Widzicie trzy karty powyżej? Jeśli powiem „zwierzątko” to, którą według Was kartę położyłam?

Na tym mniej więcej polega Dixit. Musicie puścić wodze wyobraźni, im bardziej tym lepiej. Liczy się wszystko, ogół i szczegół karty. Ogólne skojarzenia typu miłość, czy „miałem dobry dzień” zazwyczaj łapią się na wiele kart.

Karty są przepiękne. Samo ich oglądanie jest przyjemnością.

Mam różne doświadczenia w zależności od tego z kim gram – rodzicami, dziadkiem, przyjaciółmi, kolegami z pracy, czy synem – każdy myśli inaczej, inaczej określa ten sam rysunek i za każdym razem niesamowicie jest obserwować i patrzeć jak kojarzą inni, na co zwracają uwagę, co jest dla nich ważne.

Dixit po łacinie oznacza „ona / on powiedział”, częste rozpoczęcie starych opowieści.

Gra mega towarzyska. Jedna z najlepszych, a zarazem najprostszych, jakie znam. Pasuje każdemu, nie ma przedziału wiekowego, dobra na imprezę i na spokojny czas wolny. Kupa śmiechu. Temperatura rozgrywki zależy tylko i wyłącznie od grających, od tego jak się dogracie, jaką dobrą drużyną jesteście. Wielu wykorzystuje Dixit jako przełamywacz lodów, żeby się poznać. Możecie grać wszędzie – potrzebujecie tylko skrawem miejsca na rozłożenie kilku kart.

Gra zwyczajowo od 3 do 6 osób, chyba że macie dodatek rozszerzający lub Dixit Odyssey, w którą może grać nawet 12 osób. Najlepiej gra się w 4-5.

Świetna, po prostu świetna! Powinna być w każdym domu.

Opis na Rebel: http://www.rebel.pl/product.php/1,606/16721/Dixit.html

Jak grać filmik:

3 uwagi do wpisu “Dixit

  1. To prawda, cudowna gra. Mam wersję podstawową i kilka dodatków i jeszcze nie trafiłam na te karty, które pokazujesz u góry??? To świetna gra na początek znajomości, na imprezę, gdzie dopiero poznaje się ludzi. Świetna również do gry z rodziną i starymi znajomymi. Podpisuję się i polecam!

    • Ja też tych kart nie miałam w ręku:) Wyskoczyły w googlu – ale właśnie dlatego je zamieściłam. Dla niewtajemniczonych – nie ma identycznych zestawów kart, zawsze trochę mieszają i przynajmniej kilka, jeśli nie kilkanaście kart się różni, więc idąc do znajomych i grając ich talią – możecie mieć nowe dla Was karty. Widzę, że też za granicą można kupować np. po 3 karty, czyli zaczyna się kolekcjonowanie 🙂

  2. Świetna, bardzo oryginalna gra. Grałem ze znajomymi i mieliśmy mnóstwo radości.
    Co ważne, naprawdę jest dla wszystkich. Zazwyczaj jest jest tak, że choć każdy grać może, to gra kręci albo facetów, albo kobiety albo dzieci. Przy tej na prawdę świetnie bawiliśmy się wszyscy.

Dodaj komentarz