Gry na żagle

Stanęłam właśnie prgry na zaglezed wyzwaniem skompletowania gier na rejs. Na żaglach mamy generalnie trzy trudności do pokonania:

1. mało miejsca na grania,

2. buja, więc nie ma mowy o stabilności planszy,

3. Załoga w naszym przypadku to 7 osób, więc gry do 4 odpadają.

Wybieramy więc gry z ograniczonym wyposażeniem, pionki i kostki nie wchodzą w grę, najlepsze będą karcianki. Szukamy gier typowo towarzyskich/ imprezowych, może słowne plus kalambury, żeby mogła się bawić większa ekpia.

Zrobiłam więc wywiad wśród grających znajomych i skompletowałam moje typy na mój rejs:

1. DIXIT

Karciana gra w skojarzenia. Reguły tłumaczymy 2 minuty, masa śmiechu, świetna na poznanie ludzi, z którymi płyniemy w rejs.

Mój opis: https://polecksiazke.wordpress.com/2014/01/18/dixit/

2. ROBALE

Wyjątkowo kości, pewnie będziemy grali nią pod pokładem:) Prosta gra, dla tych z zacięciem hazardowym. Niesamowicie wciąga.

Mój opis: https://polecksiazke.wordpress.com/2014/01/29/robale-gra/

3. ZWYKŁE KARTY

Tak, tak tradycyjne, niezawodne i nie do zdarcia.

4. LIST MIŁOSNY

W to jeszcze nie grałam. Pan w sklepie zarzekał się, że w żadnym wypadku nie należy się kierować nazwą. MAM TAKĄ NADZIEJĘ proszę Pana! Podobno super emocje. Przetestujemy. Same karty.

5. SABOTAŻYSTA

Też pod pokład. Generalnie karty, ale układa się z nich planszę, więc potrzebny chociaż mały stoliczek. Wszyscy gracze, poza jednym, starają się dojść do skarbu. A ta jedna czarna owca sabotuje całą resztę.

Mój opis: https://polecksiazke.wordpress.com/2014/03/27/sabotazysta/

6. ŚWIŃSKA GRA

Rzucamy dwoma świnkami jak kośćmi. Może się uda na pokładzie, zobaczymy. Trzeba mieć lekką żyłkę hazardzisty.

Mój opis: https://polecksiazke.wordpress.com/2014/02/01/swinska-gra-pass-the-pigs/

7. DOBBLE

Gra na spostrzegawczość i szybkie reakcje, trzeba znaleźć wspólny symbol na kartach.

Mój opis: https://polecksiazke.wordpress.com/2014/02/16/dobble/

8. MUNCHKIN

Miałam raz styczność z tą grą i niezbyt przypadła mi do gustu, ale podobno grałam nie z tą ekipą co trzeba:) Tak więc robimy podejście numer dwa. Same karty, śmieszne układy, można jawnie oszukiwać.

9. CZARNE HISTORIE

Również do testów. Same karty, więcej gadania. Czarny humor i umiejętność opowiadania historii na wagę złota, więc jeśli się jedzie z RPGowcami to po prostu może się okazać ideał.

10. TABU

Uwielbiam. Gra drużynowa, słownie trzeba naprowadzić drużynę o jakie słowo chodzi np. dom. Przy czym jest zestaw słów, których użyć nie wolno np. mieszkać, rodzina, blok. Używacie samych rzeczowników, a czas biegnie…

11. GRA NA „P”

To jedna z gier improwizatorów. Nie potrzeba żadnych rekwizytów. Gra słowna. Drużyna przeciwna daje jednemu z zawodników naszej drużyny hasło w formie rzeczownika np. domofon. Nasz zawodnik używają wyłącznie słów na „p” musi nas naprowadzić na hasło np. „Przyjeżdżam przyciskam przycisk. Patrycja?”

To jest po prostu czadowa gra.

12. THE RESISTANCE

Gra kupiona do testowania. Podobno podobna do Mafii. Integruje drużynę.

Zawsze zostają też tradycyjne kalambury:)

 

Ach już nie mogę się doczekać. To będzie niezapomniany rejs.

 

Skomentuj

