Ramses II

Z cyklu wyciągania staroci. Odkurzamy regał z grami i padło na Ramsesa II. Aż się dziwię, że zapomniała jak fajna jest to gra. Rozwinięta wersja memory, czyli gier na zapamiętywanie. Ułożona w 3 rundy, z których każda ma swoje prawa i jest coraz trudniejsza. Możecie grać w różnych układach wiekowych, sprawdzi się zawsze. Jesteście poszukiwaczami skarbu. Wszyscy krążycie po zawiłym labiryncie grobowca Ramsesa II. I oczywiście, jak na przebojowych poszukiwaczy przystało, jeden drugiemu wykrada co lepsze kąski i nogę w ciemnościach piramidy podkłada jak tylko może:)

Reguły proste jak drut, a radości fura.

Ustawiacie na planszy żetony ze skarbami, jeden w danym kwadracie. Przykrywacie specjalną planszą/ nakładką. Przypatrzcie się dobrze, tę mapę labiryntu musicie wyryć sobie w pamięci, mieć pod powiekami, pamiętać każdy zakręt.

20161111_122841

20161111_122848Teraz zakrywacie pola małymi piramidkami. Grobowiec Ramsesa II ukrył przed Wami swoje tajemnice.

20161111_122906 20161111_122937 20161110_212812

Następnie rozpoczynacie rundy gry – najpierw gracz losuje kartę ze skarbem, potem próbuje do niego dojść. Najpierw losujecie karty z kupki nr 1 (łatwiejsze i mniej punktów), nr 2 (więcej punktów za kartę plus karty wydarzeń) i nr 3 (karty za największą liczbę punktów, ale jeden błąd i odpadasz z gry). Gracz po wylosowaniu karty musi bezbłędnie dojść do skarbu na karcie – jeśli po drodze wejdzie na pole z innym skarbem – traci kolejkę. Zasada chodzenia polega na przesuwaniu po jednej małej piramidzie, możecie to robić dopóki trafiacie na puste pola. Po znalezieniu skarbu plansza się przekręca.

20161110_213049

Karty z kupki nr 2 obfitują w różnego rodzaju wydarzenia – zadania dojścia do danego skarbu dla siebie lub innego gracza, losowanie kart itd. Generalnie karty mogą często zmienić właściciela:>:> Każda karta, mimo numeru kupki może mieć inne punkty zwycięstwa – a to one się liczą na końcu.

20161111_171420

Świetna jest dynamika gry. Najpierw macie te kilka minut na zapamiętanie planszy – i tak Wam się nie uda:) Potem jest kupka nr 1 i po niej właściwie już pamiętacie. A potem nagle kupka nr 2 i cała masa zawirowań. Potem już na kupce nr 3 mega szybki wyścig do jednego błędu. W 4 osoby gramy około 20 minut – szybko i konkretnie.

CECHY:

1.Czynnik losowości – średni – wiele zależy od kart, które losujesz, ale jednak najwięcej od Twojej pamięci,

2.Poziom trudności – niski – jak widzicie powyżej, kilka liniej i zasady już znacie. Możecie grać z każdym, więc raczej od 7+, ale w zależności od miksu grupy będziecie mieli różny przebieg rozgrywki i jej poziom. Świetnie się Wam sprawdzi, gdy macie mieszane towarzystwo pod względem doświadczenia w grach planszowych.

Dobra na rozgrzewkę/ początek imprezy.

3.Polubi ten kto – lubi gry na zapamiętywanie i logiczne, party, proste, szybkie i do śmiechu.

4.Kategorie/ słowa klucze – gra logiczna, proste zasady, dla każdego, dużo zabawy, krótka.

Ilość graczy: 2-5

Wydawca: Ravensburger

ocena

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s