Outlander

SERIAL NA PODSTAWIE KSIĄŻKI

Jeszcze takiego serialu na blogu nie polecałam. Ale jest tak piękny romantycznie, że każda kobieta powinna go obejrzeć.

To jest ten rodzaj fantasy, który rzadko widuję, trochę magii druidów, a poza tym to niemal film historyczny.

Główna fabuła kręci się wokół bohaterki, która zostaje przeniesiona w czasie z roku 1945 aż 200 lat wstecz do Szkocji. W swoich czasach była pielęgniarką, która interesowała się botaniką w celach leczniczych. Tak więc na zamku w Szkocji zostaje Uzdrowicielem. Trochę mi to przypomina Doktor Queen, gdzie nasza bohaterka walczy z ciemnotą, diagnozuje choroby, odkrywa nowe zastosowania roślin.

A do tego wszystkiego dochodzi romans oczywiście. Przymuszona do małżeństwa, zaczyna zakochiwać się w swoim nowym mężu, nowym, bo … w 1945 został ten pierwszy.

Oprawa szkocka jest niesamowita! – muzyka, krajobrazy, zwyczaje, honor, klany, rodzina – coś niesamowitego!

Uwiodła mnie atmosfera tego serialu. Delikatna, różnorodna – gdzie magia miesza się z współczesnością. Zdjęcia kręcone, wydaje mi się, przy wykorzystaniu różnorodnych filtrów – a to wyciągających wyłącznie zielony, a resztę wyszarzających, a to dodających poświaty. Jednak wszystko spójne i po prostu piękne.

Mój ukochany angielski akcent!, choć niestety szkockiego akcentu niemal nie rozumiem, więc bez napisów oglądać trochę ciężko.

Rozwaliła mnie scena, gdzie gosposia zobaczyła współczesny stanik:>

Serial dla starszej widowni, raczej 18+.

Zebrałam kilka zdjęć robionych na Suwalszczyźnie przez mojego przyjaciela – jak dla mnie kolejne odcinki mogliby kręcić tam:) – https://www.facebook.com/media/set/?set=a.772442522820175.1073741831.633640250033737&type=1

Przepiękna muzyka. Pieśni szkockie, czy irlandzkie mają w sobie coś niesamowitego.

Tutaj macie trailer z sountrackiem:  Kompozytorem jest Bear McCreary, który stworzył muzykę m.in. do Battelstar Galactica.

Serial wyjątkowo wysoko oceniony na filmweb, co naprawdę jest rzadkością: http://www.filmweb.pl/serial/Outlander-2014-690404

Film powstał na podstawie powieści Obca. Opis na moim ulubionym portalu, czyli LubimyCzytać http://lubimyczytac.pl/ksiazka/50771/obca

Kanał serialu na youtube: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYg6DkgTt8JC6s2FHqTZI55kJm61w7TbE

Facebook serialu: https://www.facebook.com/OutlanderTVSeries.starz/photos_stream

Ciekawie zobaczyć głównych aktorów w ich rzeczywistej „formie”:), wywiad:

Komu spodoba się ten serial polecam również: https://polecksiazke.wordpress.com/2014/02/01/reign/

Galeria zdjęć z filmu:

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

 

 

3 uwagi do wpisu “Outlander

  1. Kocham ten serial! Odcinek z ślubem i nocą poślubną subtelnością i zmysłowością rozłożył mnie na łopatki.. Najpierw obejrzałam serial, później sięgnęłam po książkę Diany Gabaldon i…. Rozczarowałam się. Serial jest o wiele lepszy, bo w książce główna bohaterka w pewnym momencie głupieje. Jednakże twórcą serialu trzeba przyznać, że bardzo się trzymają fabuły książki i im wychodzi, nawet lepiej, sama autorka jest konsultantką 😉
    Sama Claire jest prześliczna, ile ja bym dała za taką urodę 😉
    Więcej nie mam nic do dodania bo wyczerpałaś opis w notce 😉

Skomentuj

