Cykl o Mordimerze Madderdinie

piekara

KSIĄŻKA

Jak wyglądałby świat gdyby historia odkupienia i zbawienia wyglądałaby zupełnie inaczej?

Społeczeństwo idzie ku upadkowi, szerzy się zbrodnia, rozpusta, uprawianie czarnej magii, czarownicy, demony, nawiedzenia, intrygi. Tylko On, jeden jedyny, bezkompromisowy Mordimer Madderdin, może uratować świat przed zgubą. Z szacunkiem i pełną pokorą, wypełnia swoją misję urzędnika Świętego Oficjum, piastując zaszczytną funkcję Inkwizytora. Ma swojego Anioła Stróża, który pomaga mu w najtrudniejszych sytuacjach.

Trailer do części „Ja, inkwizytor”, ale doskonale pokazuje atmosferę całej serii:

Kto się nie zna na ironii niech nie sięga po tę pozycję. Kto ma „delikatną naturę” i wzdryga się na tortury i inne formy cywilizowanych przesłuchań, też niech omija tę książkę szerokim łukiem. A kto nie lubi silnych, męskich charakterów, lekko egoistycznych, tylko lekko nastawionych na swoje wygody i ździebko ziemskich przyjemności, raczej też niech tutaj nie zagląda. Ci, których nie interesuje świat niby średniowieczny, z fabułą narysowaną z pełnym rozmachem, ciekawą strukturą władztwa kościelnego, też zdecydowanie niech przerzuci się na inne pozycje.

Odkryłam tę książkę w formie audiobooka. I zakochałam się w niej w pełni. To druga pozycja po „Igrzyskach śmierci”, której nie znam w wersji papierowej i wręcz nie wyobrażam sobie, żeby ją czytać, a nie słuchać. Tomy, ze względu na chronologię wydarzeń, nie były pisane i wydawane w kolejności. Ja swoją przygodę z Inkwizytorem zaczęłam od Młota na czarownice. Tę część czyta Janusz Zadura, zresztą jak większość – co za głos (!), brrrr, na samo wspomnienie przechodzą mnie dreszcze. Zresztą sami posłuchajcie:

Jacek Piekara

TOMY:

1. Płomień i Krzyż – 2008

2. Ja inkwizytor. Wieże do nieba – 2010

3. Ja inkwizytor. Dotyk Zła – 2010

4. Ja inkwizytor. Bicz Boży – 2011

5. Ja inkwizytor. Głód i pragnienie – 2014

6. Sługa Boży – 2003

7. Młot na czarownice – 2003

8. Miecz aniołów- 2004

9. Łowcy dusz – 2006

Wydawnictwo: Fabryka Słów

Na koniec przydałoby się powiedzieć, do czego ta książka jest podobna. Czyli jeśli komuś się spodobało to…., to także spodoba się ten cykl. Tak więc siedzę i myślę i nic nie mogę wymyślić. Osadzenie historii w średniowieczu jest trochę bliskie Sapkowskiemu, mocne męskie charaktery też pewnie by się gdzieś tam znalazły, ale ta ironia, ten pomysł na strukturę społeczeństwa – bezcenne;)

Jedna uwaga do wpisu “Cykl o Mordimerze Madderdinie

  1. Szukając książek do czytania, sugeruję się tym blogiem. Mam nadzieję, że i na tej pozycji się nie zawiodę!

Skomentuj

