Cienioryt

cienioryt okładka

KSIĄŻKA

To był pierwszy raz gdy najpierw był autor, a dopiero później książka.

Trafiliśmy przypadkowo na wykład o steam punku na Pyrkonie, który prowadził Krzysztof Piskorski. Tak nam się spodobał, że później trafiliśmy jeszcze na jego wykład o wiktoriańskiej Anglii. To były naprawdę wyjątkowe wykłady: dobrze przygotowane, z humorem, wieloma ciekawostkami, tajemniczymi zdjęciami:)

Dla mnie było to duże odkrycie! Później się okazało, że w gronie znajomych, tylko ja mam takie jakieś spóźnione odkrycia, bo inni już czytali, posiadają i uwielbiają. Tym samym zostałam zaopatrzona w Cienioryt (dzięki Przemek!) i… wsiąkłam całkowicie i stałam się zapaloną fanką.

Historia świeża i przemyślana, troszkę przypomina mi Malowanego człowieka, trochę Narrenturm, a trochę Trzech Muszkieterów. Jak to możliwe? Mamy po prostu bohatera, ale takiego naprawdę bohatera, trochę w starym stylu. Mamy narrację w świecie, coś na styl barokowych Włoch. I mamy w końcu dwa, przenikające się światy.

Nie wiem jak autor to zrobił, ale tam nie ma ani jednego zbędnego słowa. Żadnych przegadanych akapitów. Dialogi, które w końcu, mnie nie wkurzają banalnością. Mogę się rozpływać i rozpływać – uczta, sama przyjemność, pewniak.

Jedna, zamknięta część, więc świetna na wyjazd. Nie przesłodzona, więc polubią i kobiety i faceci. Dla miłośników konkretów, dobrej literatury i wartkiej akcji.

Spodoba się tym, którzy lubią: Malowany człowiek, Czarny Pryzmat, Pan Lodowego Ogrodu, Na krawędzi cienia.

Opinie na lubimyczytac.pl (skąd pochodzi też okładka wykorzystana w tym wpisie): http://lubimyczytac.pl/ksiazka/187718/cienioryt

Strona Wydawnictw Literackich, gdzie m.in. fragmenty do przeczytania: http://www.wydawnictwoliterackie.pl/ksiazka/2571/Cienioryt—Krzysztof-Piskorski

Facebook autora: https://www.facebook.com/krzysztof.piskorski.18

Trailer książki, zawierający wywiad z autorem: https://www.youtube.com/watch?v=xUV23qE4-TA

Książka jest nominowana do nagrody Zajdla: http://news.o.pl/2014/06/27/krzysztof-piskorski-cienioryt-nominacja-30-nagroda-janusza-zajdla/#comment-119961

 

Skomentuj

