Seria o Kate Daniels – magia kąsa, parzy, uderza, krwawi, zabija

 

KSIĄŻKA

Jechałam gdzieś pociągiem. Dworzec Centralny w Wawie jeszcze przed remontem, 6:00 rano, pustki i jak na złość zapomniałam czegoś do czytania. Pamiętacie stare kioski na dworcu, jeszcze z książkami i komiksami? W przypływie desperacji powlokłam się tam, sceptycznie podchodząc do tego, że znajdę coś czego nie czytałam,a na czym warto oko zawiesić.

Pani za ladą z wielkim entuzjazmem zaczęła polecać jedną książkę. Jak mi pokazała okładkę i tytuł skamieniałam. Laska z lwem na okładce, seria o magii, która kąsa, parzy, uderza, a nawet krwawi. MASAKRA! Pomyślałam – połączenie starego romansidła, z książką dla nastolatek i … nie wiadomo czym. Powoli, krok po kroku, zaczęłam się oddalać od natchnionej sprzedawczyni.

Ale Pani była taka przejęta, taka zaangażowana, gwarantowała na wszystkie świętości świata, że nie będę żałować – spojrzałam w te jej szczere oczy i pomyślałam dobra – dzisiaj dzień dobroci dla zwierząt – biorę. Zapobiegawczo tylko pierwszą część.

No i jeśli ktoś tę Panią, z tego kiosku na centralnym zna, to proszę mocno podziękować. REWELACJA!!! Urban fantasy w najlepszym wydaniu. Jest magia, jest romans, ale co ważniejsze jest mega śmieszna.

Fabuła niby prosta – odwieczna walka wampirów, wilkołaków, demonów, ale w tle o wiele więcej. Każda część skonstruowana trochę jak książka detektywistyczna, co jak dla mnie jest kolejnym plusem. Główna bohaterka to kobieta, a nawet super kobieta – o czym lojalnie uprzedzam, bo na przykład mój brat (pozdrawiamy:)) nie trawi bohaterek kobiet.

Świetnie napisana. Jak dla mnie aż za dobrze na amerykańskiego autora – i BOOM – Ilona Andrews to tak naprawdę małżeństwo Ilona i Andrew Gordon, gdzie Ilona jest Rosjanką. Od razu da się wyczuć piękno języka.

Lekka, łatwa i przyjemna, na jedną noc, zresztą nie da się oderwać. Zdecydowanie dla kobiet, choć znam facetów, którzy przeczytali. Mam tylko ochotę napisać do wydawnictwa i zapytać CO PRZYŚWIECAŁO AUTOROWI OKŁADKI???

Strona autorów: http://www.ilona-andrews.com/

Gdyby wymienić słowa klucze do tej serii to obstawiłabym: #humor, #romans, #UrbanFantasy, #wilkołaki, #zmiennokształtni, #magia, #wampiry

Magia kąsa #1

Magia parzy #2

Magia uderza #3

Magia krwawi #4

Magia zabija #5

Ilona Andrews

Z ciekawostek, w oryginale cześć 5 ma inną okładke niż wydana w Polsce:

magic slays 5

Szkoda, że polskie wydawnictwo, czyli Fabryka Słów, z takim opóźnieniem wydaje polskie tłumaczenia, bo pozostaje nam czytać wersje oryginalną – a nowe czesci zostały wydane dobrych kilka lat temu:

Magic Rises (2013) (Magia rośnie)

Magic Breaks (2014) (Magia łamie)

Magic Shifts (2015) (Magia przenosi/ zmienia)

2 uwagi do wpisu “Seria o Kate Daniels – magia kąsa, parzy, uderza, krwawi, zabija

  1. Nieprędko do niej sięgnę bo choć lubię fantasy, mam już dość wszechogarniających wampirów 🙂 Wampiry stały się modne i co ciekawsze/gorsza(?) nie wyglądają już jak potwory.

Skomentuj

